jabłczan magnezu

Dostępne pojemności

jabłczan magnezu 100g 100g proszek 18.90zł

Charakterystyka produktu

Skład (INCI): Jabłczan Magnezu
Wzór chemiczny: MgC4H4O5.3H20
Kraj pochodzenia: USA
Wygląd: biały proszek
Dodatki: czysty bez dodatków
Numer WE: 212-784-3
Numer CAS: 6150-86-3

Czy wiesz czym jest Jabłczan Magnezu?

Jabłczan magnezu to połączenie kwasu jabłkowego i magnezu. Oprócz cytrynianu magnezu to jedna z najlepiej przyswajalnych form magnezu. Polecany osobom przemęczonym, którym brakuję energii, gdyż połączenie tych substancji działa kojąco, ale jednocześnie pobudzająco. Nadaje się również dla osób, które mają wrażliwy żołądek, gdyż jest dla niego łagodny i go nie podrażnia.

jabłczan magnezu jak wygląda

Zadbaj o poziom magnezu w swoim organizmie

Magnez stanowi składnik budulcowy większości organizmów żywych i jest jednym z najważniejszych makroelementów w diecie człowieka. Bierze on udział w wielu przemianach i procesach, odpowiadając za właściwe funkcjonowanie układu mięśniowego, kostnego czy nerwowego. Odpowiednia podaż tego pierwiastka jest zatem konieczna dla zachowania psychofizycznej równowagi i zdrowia.

Odpowiedni poziom magnezu w organizmie pomaga zapobiegać nadciśnieniu tętniczemu, miażdżycy i innym dolegliwościom sercowo-naczyniowym, a także zmniejszyć ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2, gdyż bierze on udział w regulacji poziomu glukozy we krwi. Magnez pozytywnie wpływa na układ nerwowy. Zmniejsza lęki, depresję, niepokój i łagodzi bezsenność. Pomaga przy przewlekłych bólach głowy w tym migrenowych, a także uporczywych skurczach i bólach i odrętwieniu kończyn.

W codziennej diecie osoby dorosłej powinno znajdować się minimum 300 mg tego składnik. Stale prowadzone badania pokazują, że większa część społeczeństwa ma wysoki niedobór magnezu. Najlepszym sposobem na utrzymanie odpowiedniego poziomu magnezu w organizmie jest dieta. Warto spożywać zielone warzywa liściaste, pestki dyni, otręby pszenne, kasze, banany, awokado, kakao, orzechy, rośliny strączkowe, nasiona i ziarna.

Masz niedobór magnezu?

Niestety wiele czynników, takich jak stres, szybki tryb życia, złe nawyki żywieniowe, używki, diety odchudzające, stosowanie środków antykoncepcyjnych, antybiotyków i niektórych leków, powodują niedobory magnezu i jego zaburzone wchłanianie bądź zwiększone wydalanie. W takich sytuacjach korzystna może okazać się suplementacja preparatem wysokiej jakości. Jabłczan magnezu podobnie jak cytrynian magnezu charakteryzuje się wysokim stopniem wchłaniania przez organizm. Przyswajalność jabłczanu magnezu sięga nawet 90%.

Kiedy stosować magnez?

Suplementowanie magnezu powinniśmy zastosować w stanach zmęczenia, rozdrażnienia, napadów złości, spadku energii, trudności ze skupieniem uwagi, przy bólach i skurczach mięśni, bólach kręgosłupa, bólach stawów i migrenach. Może być również wskazane w stanach przewlekłego stresu i okresach intensywnej pracy czy treningów. Odpowiednia podaż magnezu jest bardzo istotna u osób mających problem z układem krążenia i zaburzeniami pracy serca.

Jabłczan Magnezu dawkowanie

3g produktu (płaska łyżeczka) rozpuścić w 100-150ml chłodnej wody lub soku, dokładnie wymieszać i spożyć od razu po przygotowaniu. 1g produktu zawiera 117mg magnezu.