Koszyk  

Brak produktów

0,00 zł Razem:
0,00 zł

250,00 zł Do darmowej dostawy brakuje:

Przejdź do kasy

X
Adres e-mail

Hasło


  • Korzyści i zalety stosowania Chlorku Magnezu

    Korzyści i zalety stosowania Chlorku Magnezu

    Chlorek magnezu oferuje mnóstwo korzyści dla zdrowia i urody

    Chlorek Magnezu jest związkiem nieorganicznym, składającym się z chloru i magnezu. Stosuje się go do celów spożywczych jak i leczniczych. Znakomicie sprawdza się jako suplement diety stosowany, aby zapobiec niedoborowi magnezu i polepszyć ogólny stan zdrowia. Chlorek magnezu zawiera 12% magnezu w swoim składzie, zawartość ta może wydawać się niska w porównaniu do innych form tego minerału, jednak jest on doskonale przyswajany i metabolizowany przez organizm człowieka. Jego formuła daje również możliwość poprawy produkcji kwasu solnego w żołądku. Dla celów detoksykacji i oczyszczania tkanek najskuteczniejszą formą magnezu jest właśnie chlorek magnezu, gdyż wyciąga niekorzystne substancje przez pory skóry.

    Chlorek w medycynie

    Chlorek magnezu po raz pierwszy zastosowano w medycynie w czasie I wojny światowej, kiedy francuski chirurg Pierre Delbet wykorzystał go jako środek odkażający. Ogólna poprawa stanu zdrowia pacjentów popchnęła go do dalszych badań nad chlorkiem magnezu i jego zastosowaniem w leczeniu schorzeń: gastrologicznych, układu kostnego, zapalenia jelita grubego, chorób woreczka żółciowego, chorób skórnych (np. trądzik, egzema, wysypki), Parkinsona, prostaty, opóźnienie efektów starzenia itp. Następnie prof. Delbet zainteresował się związkiem między magnezem a rakiem, a po wielu badaniach klinicznych odkrył, że chlorek daje bardzo dobre efekty w profilaktyce nowotworowej i zahamowaniu choroby we wczesnych stanach nowotworowych.

    W 1943 r. inny francuski lekarz, A.Neveu, zaczął badać chlorek magnezu pod kątem poprawy odporności i walki z chorobami wirusowymi. Uzyskał bardzo dobre wyniki w: zapaleniu gardła, zapaleniu migdałków, chrypce, przeziębieniu, grypie, astmie, zapaleniu oskrzeli, rozedmie płuc, "chorobie dziecięcej" (krztuścowi, kaszlu, odrze, różyczce, śwince, itp.) zatruciu pokarmowym, zapaleniu żołądka i jelit, czyrakach, ropniach i zapaleniu szpiku.

    chlorek zdrowie

     

    Magnez jest odprężającym środkiem natury

    Magnez jest jednym z najważniejszych minerałów w naszym ciele, gdyż bierze udział w około 300 procesach biochemicznych które na co dzień zachodzą w organizmie. Aktywuje witaminy, enzymy i przeciwciała, które wzmacniają nasz układ odpornościowy. Stymuluje też produkcję energii w komórkach. Magnez jest niezbędny do funkcjonowania mięśni i nerwów, a także zdrowia serca i kości. Nawet glutation, najsilniejszy przeciwutleniacz, wymaga magnezu do jego syntezy. Niski poziom magnezu powoduje zmniejszenie funkcji metabolicznych, co powoduje mniejszą zdolność organizmu do wchłaniania i zatrzymywania magnezu.

    Magnez uważa się za minerał "antystresowy". Jest to naturalny środek uspokajający, który działa rozluźniająco na mięśnie szkieletowe, a także na mięśnie gładkie naczyń krwionośnych i przewodu żołądkowo-jelitowego. Nawet łagodny niedobór magnezu może powodować zwiększoną wrażliwość na hałas, drażliwość, dezorientację, drżenie i skurcze mięśni, niepokój i bezsenność.

    Nie wszystkie rodzaje magnezu zapewniają te same korzyści

    Podobnie jak inne minerały, magnez występuje w postaci różnych nieorganicznych i organicznych form w przyrodzie. Każda z tych postaci ma różny stopień wydajności w biochemii człowieka. W postaci suplementu wykazano, że tlenek magnezu, (najpopularniejsza forma magnezu sprzedawana w aptekach), wchłania się zaledwie w 4%. Inne postacie magnezu, zwłaszcza naturalnie występujące, zapewniają o wiele większą biodostępność. Najlepiej przyswajalne formy magnezu to: cytrynian magnezu, glicynian magnezu, l-treonian magnezu, chlorek magnezu, siarczan magnezu(do kąpieli).

    chlorek zywnosc

     

    Zdrowa dieta jest najlepszym źródłem magnezu

    Nie powinieneś polegać tylko na suplementach w celu uzupełnienia niedoborów magnezu. Pamiętaj, że najlepszym sposobem na utrzymanie odpowiedniego poziomu magnezu w organizmie jest jedzenie zdrowej żywności bogatej w magnez. Zielone warzywa liściaste są jednymi z najlepszych źródeł magnezu(szpinak, jarmuż, brukselki, brokuły itp.). Inne pokarmy o wysokiej zawartości magnezu to awokado, ananasy, łosoś dziki , kakao, orzechy, rośliny strączkowe, nasiona i ziarna.

    Do czego potrzebny jest chlor?

    Chlor jest potrzebny do produkcji kwasu żołądkowego i stymulacji enzymów trawiących skrobię . Bez chlorków organizm ludzki nie byłby w stanie utrzymać płynów w naczyniach krwionośnych, przewodzić nerwów, poruszać mięśniami lub utrzymywać prawidłową czynność nerek. Bierze on również udział w usuwaniu szkodliwych metabolitów przez wątrobę. Sole chlorkowe są niezbędne do podtrzymania metabolizmu ludzkiego i nie mają wpływu na wydzielanie chloru gazowego.

    chlorek kapiel

     

    Zastosowania chlorku magnezu

    Oprócz zwiększenia poziomu magnezu w organizmie, chlorek magnezu pomaga również w produkcji kwasu solnego. Pomaga to poprawić proces trawienia i wchłanianie witamin i minerałów oraz poprawia funkcjonowanie systemy odpornościowego. Stosuje się go doustnie i do przezskórnej terapii magnezowej,w postaci oliwek, żeli, balsamów i soli do kąpieli.

    Zalety chlorku magnezu

    Oto kilka korzyści, jakie może dostarczyć chlorek magnezu poprzez zwiększenie poziomu magnezu w organizmie:

    • zoptymalizowane działanie mięśni i nerwów
    • silniejszy układ odpornościowy
    • zrelaksowane ciało i umysł
    • • zapobieganie skurczom mięśni
    • • więcej energii
    • • lepszy sen
    • • niższe ciśnienie i poziom cukru we krwi
    • • lepsze funkcjonowanie serca i układu krążenia
    • • lepsze trawienie
    • • niższe ryzyko migreny i depresji
    • • regulacja poziomu pH w organizmie

    Uważa się, że chlorek magnezu pomaga również zwalczać wolne rodniki i zapobiegać różnorodnym chorobom, w tym nowotworom, miażdżycy, problemom z prostatą, zaburzeniom jelitowym i kamieniom nerkowym.

     

    Zalecane dawkowanie

    Ważne jest, aby pamiętać, że właściwa dawka chlorku magnezu może być różna dla każdej osoby. Najlepiej porozmawiać z lekarzem, aby dowiedzieć się, jaka ilość chlorku magnezu jest potrzebna. Zalecana dzienna dawka Magnezu (RDI) wynosi 310 – 420mg. Pół łyżeczki (1,5g) chlorku rozpuścić w szklance wody. Stosować 2x dziennie. Ilość ta pokrywa prawie w 100% dzienne zapotrzebowanie na magnez.

    Podobnie jak w przypadku innych suplementów magnezu, najczęstszym działaniem niepożądanym, które może wystąpić podczas przyjmowania chlorku magnezu, są luźne stolce.

    Przeciwwskazania: biegunka, zaburzenia czynności nerek, ostra niewydolność nerek, wrzodziejące zapalenie jelita grubego, stosowanie antybiotyków (należy zażyć chlorek na około trzy lub cztery godziny przed połknięciem antybiotyku).


    Źródła:
    1. Transdermal Magnesium Therapy - Sircus Mark
    2. https://www.ancient-minerals.com/magnesium-chloride/
    3. https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/compound/magnesium_chloride#section=Top
    4. https://emg-neurolog.pl/magnez/
    5.http://www.newmediaexplorer.org/chris/2005/09/15/magnesium_chloride_in_acute_and_chronic_diseases.htm
    6. http://www.akademiamedycyny.pl/wp-content/uploads/2017/07/Farmacja_4_08.pdf
    7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19271419
    8. https://ods.od.nih.gov/factsheets/Magnesium-HealthProfessional/

    Chlorek Magnezu

    Dodaj Komentarz

    * Nick:
    * E-mail: (Nie zostanie opublikowany)
       Strona www: (Adres url z http://)
    * Komentarz: